Archive for May, 2009

กิจกรรมรับน้อง ประจำปีการศึกษา 2552

Thursday, May 28th, 2009

       เมื่อวันศุกร์ที่ 22 พฤษภาคม 2552 ทางโรงเรียนกสิณธร(เซนต์ปีเตอร์)ได้จัดกิจกรรมรับน้องประจำปีการศึกษา 2552 ภายในกิจกรรมมการรับน้องมี พระคุณเจ้าอาวาสวัดสามง่าม บางบัวทอง บรรยายธรรมให้แก่นักเรียน มีการจัดโชว์ อีกทั้งมีมินิคอนเสิร์ต โดยกลุ่มสาระการเรียนรู้ศิลปะ ดนตรีและนาฏศิลป์ กิจกรรมในครั้งเป็นการสร้างความสนิทสนมกันระหว่างรุ่นพี่กับรุ่นน้อง ซึ่งนักเรียนทุกคนให้ความร่วมมือในกิจกรรมครั้งนี้เป็นอย่างดี

The Story of Rubik’s Cube

Monday, May 4th, 2009

                                       

 

The story of Rubik’s Cube

 

The Rubik’s Cube was invented by a Hungarian  professor of architectureErnő Rubik. It was released by Ideal Toys in 1980 and sold over 4 million cubes in that first year alone, making Professor Rubik a millionaire at age 36 and a household name.  Since then it has become the world’s best-selling toy, with over 500,000,000 Rubik’s Cubes being sold worldwide.

A  classic 3×3x3 Rubik’s Cube is made of twenty-six miniature cubes,  and has six faces each covered by 9 stickers of six colours; white, red, blue, orange, green, and yellow. A pivot mechanism enables each face to turn independently, thus mixing up the colours. For the puzzle to be solved, each face must be the same colour.

 

How difficult is it to solve?

Well, let’s just see how many ways there are of arranging the coloured squares of the Rubik’s Cube in all the possible different positions. It has been calculated that the number of different positions that the moveable squares that make up the cube can be arranged into, is an amazing 2,125,922,464,947,725,402,112,000 or 2 septillion combinations of positions! To understand this fantastically huge number try to imagine this: If every possible arrangement of a Rubik’s Cube were lined up end to end, it would measure approximately 261 light-years in length! This distance is large enough to make 31 round trips from planet Earth to our closest star, Proxima Centauri. Alternatively, if they were laid out on the ground, there would be enough cubes to cover the surface of the Earth with 273 layers of cubes.

 

 So, how do you solve it?

It’s not too hard to get the first layer in the correct position after a few hours of practice. Getting the second layer in without losing the first layer is a task beyond most ordinary people. Attempting to get the last layer without losing the positions of the first two layers is an impossibility, even for the greatest of minds.

In fact, it’s practically impossible to solve the cube without using something called an algorithm. This is a memorised sequence of moves that moves the squares in the way we want them to move on the cube. Different algorisms are needed to complete the cube in separate stages before it can be solved. An excellent way to learn algorisms is by visiting the great website: www.thailandcube.com 

I have encouraged my home room students for the last 3 years to learn the technique of solving the cube but it has only been this year that my students have taken up the challenge with real and determined enthusiasm. This year I am proud to say that a total of eleven students have become established ‘cubers’ (this means they are able to solve it repeatedly) and have been setting some awesome times for the completion of the cube. Exceptionally talented cubers from room six such as; Mek, Fiat, Jed, Jeffrey and Artdan, all recorded un-official times of less than 40 seconds in the Rubik’s Cube Challenge during education week. Compare that to the first world record of 37 seconds set in 1981 and you will be able to appreciate the magnitude of the ability achieved by these EP P6 students!!! Happy cubing everyone!

 

Written by Mr. Keith Hughes

Homeroom teacher EP G.6

Summer Course Show

Friday, May 1st, 2009

         ในวันสุดท้ายของการเรียนภาคฤดูร้อนของโรงเรียนกสิณธรได้จัดกิจกรรม “Kasintorn Summer Course Show” เพื่อให้เด็กนักเรียนขึ้นมาโชว์ความสามารถที่ได้เรียนรู้มาตลอดระยะเวลากว่า1เดือน ไม่ว่าจะด้านดนตรีไทย เช่น ขิม ฟ้อนรำ เป็นต้น  นอกจากจะได้รับความสนุกสนานของกิจกรรมแล้วยังมีการจัดทำขนมนานาชาติอีกด้วย เรียกได้ว่าทั้งอิ่ม ทั้งสนุกปิดท้ายการเรียนรู้กันเลยทีเดียว